Η Εταιρεία

 

Στόλος

Η Ιστορία

 

 

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ  ΣΤΗ ΧΙΟ

  Η πρώτη κυκλοφορία λεωφορείου στη Χίου σύμφωνα με μαρτυρίες έγινε το 1924 από την περιοχή Βροντάδου ενώ έγινε εταιρία  με επταθέσια λεωφορεία το 1926.

  Προς το νότο και συγκεκριμένα προς τα Θυμιανά και Νεοχώρι η εταιρία έγινε το 1930 με δεκαθέσια λεωφορεία.

  Στις 12-11-1938 συνεστήθη η Ομόρρυθμος Εμπορική εταιρία  η  οποία αποτελούνταν από 12 λεωφορεία χωρητικότητας από 7 έως 16 επιβατών και αντικαθιστούνται το 1939 από 4 τα οποία έχουν 22 καθήμενους και 5 όρθιους. Στην εποχή της κατοχής  ΔΕΝ εκτελούνταν συγκοινωνία γιατί οι Γερμανοί  είχαν επιτάξει τα λεωφορεία και τους οδηγούς για να μεταφέρουν τρόφιμα και εφόδια στα φυλάκια τους.

  Μετά την κατοχή άρχισε σιγά σιγά και πάλι η κυκλοφορία και ιδρύθηκε και η εταιρία Καμποχώρων. Το έτος 1952 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της κυβερνήσεως ο ιδρυτικός νόμος των ΚΤΕΛ (κοινό ταμείο είσπραξης λεωφορείων) και στη Χίο  συστάθηκε το ΚΤΕΛ ΑΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΧΙΟΥ με δύναμη 16 λεωφορείων.

  Το 1954 άρχισε η πετρελαιοκίνηση που ήταν πιο οικονομική από  τα βενζινοκίνητα οχήματα που δούλευαν μέχρι τότε.

  Το 1960 μετά από διαπραγματεύσεις με τον Δήμο Χίου παραχωρήθηκε στο ΚΤΕΛ, στον Δημοτικό Κήπο χώρος όπου ανεγέρθηκε η αίθουσα επιβατών και εκδοτήριο εισιτήριων μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2023.

  Η δεκαετία του 60’ ήταν η χρυσή εποχή του λεωφορείου, η επιβατική κίνηση ήταν συνεχώς αυξανόμενη με αποτέλεσμα τα λεωφορεία σταδιακά να αντικαθιστούνται με μεγαλύτερα 60  θέσεων (31 όρθιοι – 29 καθήμενη).

  Το 1973 έγινε η ενοποίηση ΑΣΤΙΚΟΥ και ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟΥ ΚΤΕΛ και δημιουργήθηκε το ‘’ ΚΤΕΛ ΧΙΟΥ ’’. Είχε στην δύναμη 36 λεωφορεία (20 αστικά και 16 υπεραστικά) και περίπου 90 άτομα προσωπικό (36 οδηγοί – 40 εισπράκτορες – 5 ελεγκτές – 3 σταθμάρχες και 5 στο γραφείο).

  Το 1981 έγινε ο διαχωρισμός των 2 κτελ

Στην δεκαετία του 80’ μετά την αύξηση της αγοράς των Ι.Χ. άρχισε και η σταδιακή μείωση της επιβατικής κίνησης.

  Το 1992 7 άδειες λεωφορείων έφυγαν από το νησί και πήγαν στην Αθήνα , αλλά μετά την αλλαγή της κυβέρνησης το 1993 επέστρεψαν και πάλι στο νομό Χίου.

  Το 1998 η δύναμη να μειώθηκε  στα 17 λεωφορεία.

  Με το νόμο Ν.2963/2001 διάταγμα δόθηκε προθεσμία έως τις 30/9/2003 να μετατραπούν τα ΚΤΕΛ σε ΑΝΩΝΥΜΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ. Τα λεωφορεία έπρεπε να αντικατασταθούν με καινούργια η μεταχειρισμένα  δεκαετίας το οποίο και έγινε με αυτόματα λεωφορεία με air-condition και καλοριφέρ.

  Στις 29/9/2003 υπογράφτηκε η σύμβαση μετατροπής της εταιρίας με την επωνυμία  ΄΄ ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΧΙΟΥ Α.Ε. ‘’ η οποία και λειτούργει έως και σήμερα  ενώ σταδιακά η εταιρία αγόρασε από μετόχους άλλα 3 και σήμερα διαθέτει 13 ιδιόκτητα λεωφορεία και 7 εταιρικά από τα οποία τα 5 είναι mini bus.

  Στη μνήμη του Γεωργίου Μπενοβία από το βιβλίο ‘’ Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΧΙΟ’’

 

 

Δ.Σ 2023

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΛΟΥΒΑΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΜΟΥΝΔΡΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ

ΜΕΛΗ ΛΑΓΟΣ ΜΙΧΑΗΛ, ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΞΥΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Το 1o Πρακτικό Αστικού Χίου το 1930

Skip to content